Tanulási zavarok felmérése és terápiája

Diszlexia, diszgrafia, diszkalkulia felmérése és terápiája

Tanulási zavarok (diszlexia, diszgrafia, diszkalkulia) terápiája

Egyéni vagy csoportos foglalkozás.

A tanulási zavarok eredetükben és tüneteikben is rendkívül sokfélék, ezért a fejlesztő foglalkozások során minden esetben alkalmazkodunk ehhez a sokféleséghez.

Tanulási zavar felmérése

A tanulási zavar előjelei már óvodáskorban megmutatkozhatnak. A vizsgálat célja a tanulási zavar okainak feltárása, a tanuláshoz szükséges részképességek fejlettségének megismerése. A vizsgálat eredményeit figyelembe véve, amennyiben szükséges célzott fejlesztéseket biztosítunk.

Diszlexia prevenciós terápia

Egyéni vagy csoportos terápia.
A diszlexia-veszélyeztetettség gyanúja már 5-6 éves óvodás gyermek esetében is felmerülhet. A gyermek részképesség zavarának korai felismerésével és a terápia megkezdésével megelőzhető illetve jelentősen csökkenthető a diszlexia kialakulásának esélye.

Ha a következő jelenségeket tapasztalja, érdemes elvégeztetni egy diszlexia előrejelző tesztet:

  • nehezen induló nyelvi fejlődés
  • korábban diagnosztizált megkésett beszédfejlődés
  • szegényes szókincs
  • beszédmegértési nehézség
  • szótalálási nehézség
  • makacs, elhúzódó pöszeség
  • motoros ügyetlenség
  • rossz ritmusérzék
  • könnyen terelődő figyelem